International Credit Mobility inom Erasmus+

15 november 2017

Nu har ansökan öppnat för Erasmus delprogram International Credit Mobility (ICM). ICM syftar till samarbete mellan programländer och utomeuropeiska länder. Sista ansökningsdag är den 4 december.

Inom ICM kan institutioner söka stipendier för in- och utresande studenter, lärare och personal. För studentmobilitet finns det möjlighet att söka medel för såväl grund och avancerad nivå som utbildning på forskarnivå. För personalmobilitet finns det möjlighet att söka medel för personal med undervisningsuppdrag samt personalfortbildning.

Institutioner som vill ansöka ska skicka in en föransökan, "pre-application", till International Office senast den 4 december. Om föransökan beviljas ska institutionen skicka in en fördjupad ansökan till International senast den 9 januari.

International Office gör därefter en slutgiltig ansökan i samråd med institutionen som skickas in till Universitets- och högskolerådet senast den 1 februari.

Mer information om hur ansökan går till hittar du i dokumentet:
Utlysning International Credit Mobility inom Erasmus+ 2018–2020

Pre-application