Utlysning stipendier Lennanders stiftelse

13 november 2017

Lennanders stiftelse utlyser stipendier som kan sökas av yngre forskare inom naturvetenskaplig och medicinsk forskning. Ansök senast 24 januari 2018.

Stipendier som ledigkungörs:

• 4 stipendier à 255 000 kr vardera
  • 6 stipendier à 180 000 kr vardera

Stipendierna kan sökas av yngre forskare (svenskt medborgarskap krävs) vid alla universitet och högskolor i landet, för självständiga naturvetenskapliga eller medicinska undersökningar och arbeten vilka lovar vetenskapligt eller praktiskt betydelsefulla resultat.

Ekonomiskt oberoende sökande bör inte komma ifråga. Stöd kan ges för undersöknings- samt levnadsomkostnader, i första hand till nydisputerade forskare som saknar försörjning och doktorander i slutfasen av sin utbildning.

Ansökan

Det framgår i webbansökan vilka bilagor som ska bifogas.

Webbansökan ska vara inskickad senast onsdag 24 januari 2018, före kl 17.00. Inga ändringar eller kompletteringar är möjliga efter denna tidpunkt.

Webbansökan nås på www.uu.se/stipendier via länken 'Logga in och ansök om stipendier'

Stipendiekansliet
E-post: Stipendiekansliet@uadm.uu.se