Medel till forskning om skog och naturvård

19 september 2017

Stiftelsen Skogssällskapet utlyser tillsammans med två närstående stiftelser drygt 21 miljoner kronor till forskning, kunskapsutveckling, kommunikation och kunskapsspridning som främjar hållbar utveckling av skog och mark.

En ny kategori i årets utlysning är naturvägledning, friluftsliv och integration. Skogssällskapet delar även ut två postdoktorala bidrag inom ämnena "Hållbart, klimatanpassat skogsbruk" samt "Skogens samhällsnyttor och sociala värden".

Utlysningen är öppen för universitet, högskolor, forskningsinstitut, lärosäten och organisationer som vill utveckla och sprida kunskap i linje med stiftelsens ändamål – att främja skogshushållning och naturvård genom hållbar utveckling av skog och mark.

Sista ansökningsdag är den 12 oktober 2017.

Läs mer om utlysningen