Sök bidrag från RBU:s forskningsstiftelse

19 februari 2018

RBU, Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomar har en forskningsstiftelse som ger bidrag till forskning och utveckling som förebygger, begränsar eller undanröjer följder av funktionsnedsättningar. Ansök senast den 1 april.

Bidrag ges även arbeten som förbättrar funktioner, livskvalitet och hälsa samt ökar delaktigheten för barn och ungdomar.

Den huvudsakliga målgruppen för forskningen bör vara barn och ungdomar upp till cirka 25 år. Med forskning menas forskning grundad på vetenskaplig metodik.

Medel kan även sökas för att arrangera vetenskapliga möten. Det innebär bland annat att ansökningar för resebidrag eller bidrag för att delta i olika typer av möten prioriteras lågt av stiftelsen.

Stiftelsen har delat ut belopp i storleksordningen 30 000-50 000 kronor. Det ska inte ses som ett maxbelopp att söka, utan är en vägledning om hur stora belopp som delats ut de senaste åren.

Sök bidrag

Fyll i ansökningsblanketten, skriv ut den, skriv under och skicka in den tillsammans med begärda handlingar. Sänd även ansökan och bilagor till info@rbu.se. Skriv Ansökan Forskningsstiftelsen i ämnesraden.

Sista ansökningsdag är 2018 den 1 april.

Mer information och ansökningsblankett (https://rbu.se/oganisation/rbus-forskningsstiftelse/)
Tack på förhand

Lena Haglöf