The Anders Jahre Awards for Medical Research 2020

6 december 2019

Nominera pristagare till Anders Jahre Awards for Medical Research, som delas ut för enastående forskning och forskningsresultat inom medicinsk vetenskap. Nominera senast 1 februari.

Sedan 1960 delar Oslo universitet årligen ut Anders Jahre Awards for Medical Research för enastående forskning och forskningsresultat inom medicinsk vetenskap i Skandinavien. Numer ingår även ett pris till yngre forskare, under 40 år.

Priserna som har delats ut till mer än 150 forskare, ses som ett erkännande av vetenskapliga framgångar och som ett incitament till vidare forskning inom de medicinska vetenskaperna.

Oslo universitet är beroende av input från medicinska fakulteter i Norden för att identifiera möjliga pristagare. Tjänstgörande professorer i medicinska ämnen inbjuds att nominera kandidater.

Nominera

Nomineringarna ska ske i pdf:format och får inte överstiga 3MB. Nomineringarna mailas till sekreteraren i priskommittén: Ingunn Rode Grorud: i.r.grorud@medisin.uio.no

Förslagen ska vara sekreteraren tillhanda senast 1 februari 2020.

Anders Jahre priset för 2020 delas ut den 29 oktober.

Frågor

Frågor angående priset kan riktas till ordföranden i priskommittén, professor Ludvig Sollid, e-post: l.m.sollid@medisin.uio.no

Ytterligare information kring priset kan nås på http://uio.no/english/about/facts/anders-jahre/

Universitetsstyrelsen för Oslo universitet har beslutat alla nomineringsförslagen ska hållas strängt konfidentiellt.

Redaktör: Lena Åminne