Utlysning: Sök resebidrag från Kempestiftelserna

28 mars 2019

Stiftelsen J C Kempes Minnes Akademiska fonder I och II vid Umeå universitet utlyser resebidrag för 2019. Senast den 9 april kan universitetets lärare, forskare, forskarstuderande söka bidrag.

Ur Stiftelsen J C Kempes Minnes Akademiska fond (Kempe I) utdelas bidrag för att "tillgodose vetenskaplig forskning samt akademisk undervisning och därmed jämförlig utbildning även som allmänt kulturella ändamål som har samband med angivna verksamhetsgrenar".

Ur Stiftelsen J C Kempes Minnes Akademiska forskningsfond (Kempe II) utdelas bidrag för att "tillgodose vetenskaplig forskning samt akademisk undervisning och därmed jämförlig utbildning, häri inbegripet studieresor med vetenskapligt syfte samt deltagande i vetenskapliga konferenser, i båda fallen såväl inom som utom landet".

Behöriga att söka är samtlig undervisande och forskande persona samt forskarstuderande vid Umeå universitet. Utdelningstidpunkt bestäms av varje fakultetsnämnd. Förfrågningar om ansökan/utdelning ställs till respektive fakultetskansli.

Ansökan:

•ställs till respektive fakultetsnämnd vars tillhörande diarienummer ska anges. alla på Teknisk-naturvetenskaplig fakultet skall använda FS 2.1.6-216-19
•sänds som bilaga i e-brev till medel@diarie.umu.se, ange ovan nämnda diarienummer i subject/ämnesraden
•utan bilagor kommer inte att behandlas
•ska vara registrator tillhanda senast den 9 april

Mer information:

Ansökningsblankett resebidrag

Läs mer om resebidraget

För mer information, kontakta gärna:

Ulf Sandkvist, Kansliet för teknik och naturvetenskap
Fakulteten för teknik och naturvetenskap
ulf.sandqvist@umu.se