Sök stipendium för att utveckla dig inom HR och ledarskap

30 augusti 2019

Stiftelsen Pause utlyser nu ett stipendium om 100 000 kronor för att främja såväl den sökandes egna utveckling som spridandet av aktuell kunskap inom området HR och ledarskap. Sista ansökningsdag är 11 oktober 2019.

Stiftelsen Pause delar ut det största svenska stipendiet inom HR och ledarskap. Syftet är både att bidra till stipendiaternas egna utveckling och att sprida aktuell kunskap om området till andra.

Sedan starten 1982 har stiftelsen delat ut 43 stipendier. Nu utlyser stiftelsen ytterligare ett, om 100 000 kronor.

Vem kan söka?

Stipendiet riktar sig i första hand till dig som har universitetsexamen och praktisk erfarenhet av HR- och ledarskapsfrågor, men även studerande med arbetslivserfarenhet från området kan söka. Du som söker ska ha ett genuint intresse för, samt vilja och förmåga, att utveckla dig själv inom området.

Hur ska pengarna användas?

Stipendiet ska användas för studier på ett universitet, en managementskola eller ett företag utomlands under minst tre månader. Stiftelsen ser gärna att du som söker vill studera artificiell intelligens (AI:s) inverkan på HR- och ledarskapsfrågor, men tar även emot förslag på andra aktuella ämnen.

Studierna ska resultera i en stipendierapport som på olika sätt ska spridas till andra intresserade av området.

Deadline 11 oktober

Stiftelsen uppmanar intresserade att söka omgående och senast den 11 oktober 2019. Ytterligare information om stipendiet och om hur du gör för att ansöka finns på stiftelsens webbplats: http://www.stiftelsen-pause.se.

Har du frågor?

Ring gärna Helena Lundberg: 073-982 43 28