Medel ur Wallenbergs stiftelser MMW och MAW

5 september 2019

Marianne och Marcus Wallenbergs stiftelse samt Stiftelsen
Marcus och Amalia Wallenbergs minnesfond  öppnar för ansökningar.

Obs! De olika fakulteterna har olika hantering och datum för deadline av MMW och MAW. Denna text gäller för teknisk-naturvetenskapliga fakulteten.

Marianne och Marcus Wallenbergs stiftelse (MMW) stödjer forskning inom ämnesområdena juridik, ekonomi samt samhällsvetenskap. Prioriterade projekt omfattar nya forskningsområden och forskning av gränsöverskridande karaktär gärna med inriktning mot IT och digitala media.

Stiftelsen Marcus och Amalia Wallenbergs minnesfond (MAW) stödjer forskningsprojekt företrädesvis anslag inom ämnesområdena humaniora och lärande. Prioriterade projekt omfattar nya forskningsområden och forskning av gränsöverskridande karaktär gärna med inriktning mot IT och digitala media.

För att komma i fråga ska ansökningar först beredas av fakulteten. Fakultetens forskningskommitté behandlar inkomna projekt. Nomineringsförslag från institutionerna ska skickas till ulf.sandqvist@umu.se senast den 18 november 2019.

Varje nominering ska vara skriven på engelska och inkludera:

• Namn och CV med publikationslista för samtliga medverkande forskare i projektet.

• Projektbeskrivning på 4 sidor (den slutgiltiga ansökan som skickas till Wallenberg i april är på 10 sidor).

• En övergripande budget samt namn på en kontaktperson för budgeten verksam vid institutionen.

• Intyg från varje berörd institution som visar att prefekten stödjer ansökan och därmed står för eventuell medfinansieringen.

Anvisningar Marianne och Marcus Wallenbergs stiftelse

Anvisningar Marcus och Amalia Wallenbergs minnesfond