Utlysning medel för pedagogiskt utvecklingsarbete

12 februari 2020

Utbildningsstrategiska nämnden utlyser medel för pedagogiskt utvecklingsarbete. Ansökan kan ske löpande under året, dock senast 1 juni.

Utlysningen avser medel för pedagogiskt utvecklingsarbete för utbildningsprogram på grundnivå eller avancerad nivå på Medicinska fakulteten. Maximalt 100 000 kronor/projekt beviljas.

Exempel på projekt som medel kan användas till

1. Utveckling av helt nya kurser.
  2. Utveckling av befintliga kurser med avseende på kunskapsstoff eller pedagogisk modell/upplägg.
  3. Pedagogiskt utvecklingsarbete (tex utveckling av nya undervisningsformer, examinationsformer och utvärdering) inom utbildning på grund- och avancerad nivå utan direkt anknytning till specifik kurs eller program.

Ange vilket program ansökan avser, sökandes namn och e-postadress.

Vänligen inkludera:

• Beskrivning av projektet (syfte och frågeställning).
  • Tidsplan.
  • Budget, inklusive möjlighet till medfinansiering.
  • Godkännande av prefekt eller motsvarande.

Ett undertecknat original ska skickas digitalt till UN.medfak@umu.se (löpande, dock senast 2020-06-01). Märk e-post i ärenderaden med "Pedagogisk utvecklingsresurs". Beslut fattas löpande av UN och medel kan nyttjas t.o.m. 2020-12-31.

Rapport på max 1 A4-sida inklusive ekonomisk redovisning ska lämnas in till UN senast 2021-02-28. Vidare förväntas sökanden presentera projektet på fakultetens pedagogiska dag.

Kontaktpersoner

Frågor kring utlysningar besvaras av vice dekan Kristina Lejon eller Henna Harinen på fakultetskansliet.

Redaktör: Lena Åminne