Utlysning WCMM fellows

23 februari 2021

Wallenberg centrum för molekylär medicin (WCMM) vid Umeå universitet och Region Västerbotten utlyser en särskild satsning på upp till 4 budgetstöd för befintliga WCMM fellows. Ansök senast 2 april.

WCMM och Region Västerbotten inbjuder befintliga WCMM fellows att ansöka om budgetstöd på upp till 750 000 kronor (inklusive indirekta kostnader). Behöriga att söka är kliniska samt pre-kliniska WCMM fellows (ej WCMM-associerade forskare).

Budgetstödet kan nyttjas på valfritt sätt, exempelvis lönemedel till postdoktor eller drift.

Behörighetskrav för att söka

• Behörig att söka budgetstöd är samtliga kliniska och pre-kliniska WCMM fellows. Sökanden kommer att konkurrera i samma grupp.
• Ansökan ska vara godkänd av prefekt vid berörd institution.

Budgetstöden kommer att fördelas efter peer review av en extern bedömargrupp som utvärderar vetenskapliga meriter och sökandes nyttjande av redan beviljade WCMM driftsmedel. Sökande måste ha tecknat upp sina tidigare tilldelade WCMM-medel för att kunna söka denna särskilda satsning.

Beslut för tilldelning av budgetstöd fattas av WCMMs styrgrupp. Dispositionstid är 1 år från och med beslutsdatum.

Engelsktalande utvärderare kommer att bedöma ansökningarna. Vi uppmanar dig att skriva din ansökan på engelska.

Information om ansökan

Redaktör: Lena Åminne