Utlysning fakultetsfinansierad strategisk forskningsresurs 2021, unga forskare

23 mars 2021

Medicinska fakulteten utlyser två (2) tvååriga forskningsresurser på 700 000 kr/år. Utlysningen är öppen för fakultetens alla forskningsområden och målsättningen är att stärka unga forskares vetenskapliga meritering och förbättra konkurrenskraften när det gäller externa bidrag sökta i konkurrens. Ansök senast 27 maj.

Resursen (för åren 2022-2024) är öppen och kan användas till finansiering av doktorander, postdoktorer, andra anställningar, infrastruktur, driftsmedel eller till egen lön.

Målgruppen för utlysningen är unga forskare vars doktorsexamen inte är äldre än 27 maj 2014 och som har konkurrenskraftiga forskningsprojekt, som inte redan har ett visst lokalt/regionalt stöd från universitetet/ALF/TUA/regionen och som inte tillhör fakultetens excellensforskare med avseende på stora pågående externa bidrag (enligt definition i denna utlysning).

Se ytterligare information under Behörighet att söka. Den som vill åberopa avräkningsbar tid ska ange detta i bilaga A.

Läs mer om behörighetskrav och hur du ansöker

Utlysningstext Beredningsgrupp 1 med VR-kriterier - unga forskare (pdf)

Utlysningstext Beredningsgrupp 2 med Forte/Formas-kriterier - unga forskare (pdf)

Redaktör: Lena Åminne