Marcus och Amalia Wallenbergs Minnesfond: Föransökan till Teknatfak

21 september 2021

Stiftelsen beviljar företrädesvis anslag inom humaniora och lärande. Prioriterade projekt omfattar nya forskningsområden och forskning av gränsöverskridande karaktär gärna med inriktning mot IT.

Inom ramen för utlysningen av projektanslag utlyses även riktat anslag för ansökningar med inriktning mot hållbart samhälle i gränslandet mellan ekologi, ekonomi och andra samhällsvetenskaper. Målsättningen är att utöka förståelsen för samspelet mellan ekologi, klimat och social och ekonomisk utveckling i förhållande till ett långsiktigt hållbart samhälle.

Ett projekt ska ha en fristående målsättning och inte endast utgöra tilläggsfinansiering till löpande verksamhet eller andra påbörjade projekt.

Ansökningsförfarande

Föransökan består av en blankett som fylls i av den sökande

Utöver ansökningsblanketten ska det bifogas ett intyg från varje berörd institution att respektive prefekt stödjer ansökan och därmed står för eventuell medfinansiering. Ansökan skickas senast den 15 november till fakultetens forskningssamordnare robert.johansson@umu.se

Fakultetens nomineringsprocess

Respektive fakultet bereder inkomna förslag och fakultetens dekan beslutar vilka projekt som får möjlighet att skicka in sina ansökningar till Enheten för forskningsstöd och samverkan senast den 16 december 2021. Efter detta följer en fortsatt beredning av ansökan och budget på universitet inför sista inlämningsdag den 1 april 2022.

Mer information om utlysningen:

MAW stiftelsens webbplats

Riktlinjer