Såddmedel för kinesisk-nordiska samarbetsprojekt

19 april 2022

Vill du ha stöd för att kunna utveckla ett forskningsprojekt och skriva en ansökan med sikte på ett större externt forskningsanslag, ihop med kinesiska och nordiska forskare? Nu erbjuder Nordic Centre vid Fudan University ett planeringsbidrag på 10 000 euro.

Fram till 1 oktober 2022 går det att söka planeringsbidrag på 10 000 euro för projekt inom något av Nordic Centres fyra interdisciplinära temaområden:

• Sino-nordiska perspektiv
  • Hållbar utveckling
  • Digitalisering och teknik
  • Hälsa och välfärd

Syftet med utlysningen är att skapa starka och strategiska forsknings- och innovationssamarbeten mellan nordiska och kinesiska universitet. Såddmedlen ska ge forskare från Nordic Centres medlemslärosäten möjlighet att utveckla större gemensamma forskningsprojekt och att skriva ansökningar för stora externa forskningsanslag.

Pengarna betalas ut i en klumpsumma. De kan användas för att täcka kostnader relaterade till att utveckla ett gemensamt projekt. Till exempel lönekostnader för tid att skriva ansökan, pilotstudier, resor, möten och annat som krävs för att förbereda projektet och bygga upp en struktur för partnerskapet.

Vill du veta mer?

Mer information, villkor och ansökningsformulär finns på:
Nordic Centres webbplats

Om du har frågor är du välkommen att kontakta:
funding@nordiccentre.net

Redaktör: Lena Holmberg