Chans att söka stipendium inom hållbarhet

19 april 2022

Ett hållbart och klimatvänligt företagande är viktigt för att nå de högt uppsatta utsläppsmålen. För att bidra till detta utlyser Lavendla ett stipendium på 10 000 kronor till forskning som för kunskapen om hållbarhet framåt. Ansök senast 31 december.

Som ett led i arbetet att bli mer klimatvänliga utlyser jurist- och begravningsbyrån Lavendla ett stipendium på
10 000 kr, som avser uppsats eller forskning, inom hållbarhet
och minskad klimatpåverkan.

Lavendla välkomnar ansökningar till stipendiet från alla som skriver sitt examensarbete på svensk högskola eller universitet, såväl på kandidat- som på master- och forskningsnivå. Arbetet behöver inte vara speciellt riktat mot juridik eller begravningsbranschen.

Stipendiaten kommer att utses senast den 31 januari 2023.

Så här ansöker du

Mejla din ansökan som PDF till: stipendium@lavendla.se

Döp mejlet till "Lavendla Stipendium Hållbarhet 2022 – ditt namn". Motivera i mejlet på vilket sätt din forskning för kunskapen om hållbarhet framåt.

Sista ansökningsdag är 31 december 2022.

Frågor?

Har du frågor om stipendiet är du välkommen att kontakta:

stipendium@lavendla.se

Läs mer på Lavendlas webbplats