Utlysning: UCMR Visiting Scientist Programme

23 februari 2023

Den första utlysningen för UCMR Visiting Scientist Programme är nu öppen för ansökan om finansiering. Sista ansökningsdag är den 31 mars 2023.

Mobilitet är en grundläggande tillgång för att upprätthålla kunskaps- och tekniköverföring. UCMR Visiting Scientist Programme syftar till att främja forskningssamarbete, kunskapsutbyte och internationalisering.

Programmet ska stödja nationella och internationella gästforskare som besöker Umeå universitets laboratorier samt ge stöd för besök av Umeåforskare på nationella och internationella laboratorier för att främja nya samarbeten.

Medlen kan användas till resor, logi och dagliga utgifter, men inte löner eller forskningskostnader. Besöksprogrammet bör starta så snart som möjligt från maj 2023. Besökstiden är flexibel, upp till tolv månader. Programmet prioriterar stöd av nya samarbeten för att stärka translationell forskning.

Behörighet:

• För att ansöka måste du vara UCMR PI
• Den sökande ska ha fått tillstånd från sin institution innan han eller hon deltar i programmet.

Ansökan (skrivs på engelska):

• Project title
• Project description, max one page in PDF-format (times new roman, font size 11, margins 2.5 cm), describing concisely:
5. Objectives in relation to research
6. Contribution to and from each project partner
7. Project plan
8. Available resources, including existing funding of the key persons in the project
• CVs of the applicant and partners (max two pages for each PI)
• Visiting plan in table format: participating persons, time period of stays, purpose
• Budget and explanation of the budget (correlated with the visiting plan)

Skicka ansökan skriven på engelska som en PDF till UCMR:s forskningssamordnare senast den 31 mars 2023: ingrid.soderbergh@umu.se
Använd UCMR Visiting Scientist Programme som ämne i e-postmeddelandet.

Välkommen med din ansökan!