Gustaf och Hanna Winblads minnesfond för främjande av zoologisk forskning

22 mars 2023

Fondens uppgift är att främja kontakter och samarbete mellan zoologer vid Umeå universitet och andra forskningsinstitutioner inom eller utom Sverige. Sista ansökningsdag är 2023-04-20.

Disponibla medel skall användas till forskningsresor, fältstudier eller till uppehälle vid forskningsinstitutioner inom eller utom landet för yngre forskare vid Umeå universitet (inklusive doktorander) eller till inbjudan av gästforskare till universitetet. Medel kan också användas för omkostnader i samband med fältstudier.

Ansökan ska innehålla en kort beskrivning av ändamålet med aktiviteten, en eventuell inbjudan, en kort budget samt CV med publikationslista. Ansökan skall även innehålla upplysningar om bidrag för som erhållits eller sökts från annat håll för samma ändamål.

Ansökan skall ställas till Teknisk-naturvetenskapliga fakulteten och ska skickas senast 2023-04-20 till medel@diarie.umu.se ange diarienummer FS 2.1.6-281-23 i ämnesfältet.

Inkomna ansökningar om medel skall före beslut om utdelning prövas av en särskild kommitté. Preliminärt kommer 100 000 kr att utdelas innevarande år.

Redaktör: Eric Ågren