Gustaf och Hanna Winblads minnesfond för främjande av zoologisk forskning

27 september 2023

Fondens uppgift är att främja kontakter och samarbete mellan zoologer vid Umeå universitet och andra forskningsinstitutioner inom eller utom Sverige.

Beviljade medel kan användas till forskningsresor, fältstudier eller uppehälle vid forskningsinstitutioner inom eller utom landet för yngre forskare vid Umeå universitet (inklusive doktorander) eller till inbjudan av gästforskare till universitetet. Medel kan också användas för omkostnader i samband med fältstudier.

Ansökan ska innehålla en kort beskrivning av ändamålet med aktiviteten, en eventuell inbjudan, en kort budget samt CV med publikationslista. Inom utlysningen finns 45 000 kr att fördela till ett eller flera projekt. Inkomna ansökningar om medel prövas av en särskild kommitté.

Ansökan skickas med e-post till medel@diarie.umu.se senast 2023-11-30, ange diarienummer FS 2.1.6-1882-23 i ämnesfältet.

Redaktör: Eric Ågren