Stiftelsen Uppsala universitets Umeåfond

13 februari 2024

Stipendium ur Stiftelsen Uppsala universitets Umeåfond. Nominering ska ske via respektive fakultet/lärarhögskolan preliminärt senast den 20 maj 2024.

Kriterier:

De nominerade ska vara yngre forskare vid Umeå universitet som bedriver framstående forskning inom området Övre Norrlands kultur och historia.

Underlag:

Den nominerades namn, befattning och organisatorisk tillhörighet, relevant del av CV, samt motivering på max en halv A4 ska åtfölja nomineringen, samt kortfattad övrig information av relevans.

Prisutdelning:

Priset delas ut vid årshögtiden hösten 2024

Nominering sker via respektive fakultet/lärarhögskola. Stipendiat kommer att utses av en kommitté utsedd bland professorer vid Umeå universitets humanistiska och samhällsvetenskapliga fakulteter.

Det innebär att varje fakultet/lärarhögskola kan nominera flera personer. Jämställdhet ska beaktas. Viss revidering av efterfrågat underlag/inbjudan kan komma att ske.

Nomineringar skall skickas till:
Marcus Zaar
, kanslichef, Humanistiska fakulteten