Lärarhögskolan utlyser internationaliseringsmedel, 2:a utlysningen 2024

11 mars 2024

Dessa internationaliseringsutlysningar riktar sig till lärare, forskare, doktorander och TA-personal som i sin tjänst vid Umeå universitet arbetar inom områden av relevans för utbildningsvetenskap och Lärarhögskolans verksamhet. Det finns även sökbara medel för studenter.

För 2024 utlyser Lärarhögskolan sammanlagt 1 650 000 kr för internationalisering och detta är den andra utlysningsomgången. Nu utlyses sammanlagt 415 000 kr i stipendier avseende forskning/forskarutbildning och sammanlagt 278 000 kr avseende grundutbildning.

Lärarhögskolan kommer att prioritera ansökningar som avser samarbete med något av våra partneruniversitet; University of Sydney, La Trobe University, University of Wisconsin-Whitewater,Universitetet i Tromsö samt Stranmillis University College.

Sista ansökningsdag är fredagen den 12 april 2024.

Länkarna nedan leder till Forms digitala formulär som kommer att fråga om din identitet. Då ska du välja UMU-ID@ad.umu.se vilket omdirigerar dig till www.umu.se där du loggar in som vanligt. Sedan omdirigeras du tillbaka till formuläret i Office365 där du sedan kan fylla i din ansökan och skicka in den.

Medel kan sökas för följande ändamål:

För anställda
1. Ökad internationell publicering - konferensdeltagande
2. Ökad internationell publicering - översättning och språkgranskning,
3. Forskarutbyte inom det utbildningsvetenskapliga området
4. Internationalisering av grundutbildningen

För studenter
5. Bidrag för utlandsstudier

För mer information om utlysningarna, kontakta:

Eva Tjernström, eva.tjernstrom@umu.se