Chattfunktion för nyantagna studenter

24 juni 2020

En chattfunktion för nyantagna studenter har tagits fram med syfte att minska de fysiska besöken i Infocenter.

Vid terminsstart har Infocenter cirka 1 500–2 000 besökare per dag. På grund av covid-19 måste antalet besökare begränsas och därför testas nu chatt som ytterligare en kontaktväg.

- Vi hoppas och tror att möjligheten att chatta ska hjälpa till att minska antalet fysiska besök i Infocenter. Vi tror också att detta är en kontaktväg som våra nya studenter kommer uppskatta, säger Terese Björk, chef för Infocenter.

Chatten kommer att ligga ute på alla sidor som vänder sig till nyantagna studenter. Den kommer att bemannas av studentambassadörer, Infocenter, Studentcentrum, ITS och delar av International Office från och med när andra antagningsbeskedet går ut, den 30 juli, till och med 11 september.

Vid frågor kontakta Martin Gustafsson Olausson på Infocenter, martin.gustafson@umu.se, 090-786 88 62.

Logga in för att kommentera och läsa kommentarer.