Nominera till Eric K Fernströms pris 2021

13 april 2021

Medicinska fakultetens lärare/forskare inbjuds att nominera Eric K Fernströms pris till en yngre, särskilt lovande och framgångsrik forskare. Nominera senast den 20 maj.

Välkommen att nominera en yngre, särskilt lovande och framgångsrik forskare till att motta Eric K. Fernströms pris. Den nominerade ska den 31 december i år, inte ha uppnått 46 års ålder och vara verksam vid fakulteten.

Med anledning av att fjorårets prisutdelning ställdes in så höjs maxåldern temporärt till 46 år 2021, för att 2022 återgå till 45 år.

Priset får inte delas, om inte synnerliga skäl föreligger. Fernströmstiftelsens styrelse ska då dessförinnan konsulteras via Ann Ivarsson.

• Vederbörande ska vara född 1976 eller senare
• Prissumman är 90 000 kronor
• Priset får inte delas
• Priset delas ut vid FORSKNINGENS DAG den 10 november 2021. Årets tema: "Hajp eller hjälp? Om artificiell intelligens i vården"

Nomineringen skickas till Anna Lundberg, forskningssamordnare, anna.lundberg@umu.se, senast den 20 maj för beredning i fakultetens Fernströmska pris-kommitté.

Nomineringsblankett

Redaktör: Lena Åminne