Sök utvecklingsmedel för samverkan med Umeå kommun

14 februari 2019

Enheten för externa relationer utlyser nu utvecklingsmedel för samverkan (UFS) för samarbetsprojekt mellan forskare vid Umeå universitet och verksamheter vid Umeå kommun. Satsningen erbjuds inom ramen för det strategiska partnerskapet organisationerna emellan. Sista ansökningsdag är 26 april 2019.

Utvecklingsmedel för samverkan innebär en möjlighet att pröva en samarbetsidé genom en förstudie eller ett pilotprojekt. Det bakomliggande initiativet till projektet kan komma antingen från Umeå universitets forskare eller från någon av kommunens verksamheter.

För att kunna söka medel ska projektet:

• möta ett behov inom kommunens verksamhet eller ta sig an en lokal samhällsutmaning.
  • ha bäring på något av FN:s globala hållbarhetsmål i Agenda 2030.
  • ske i samarbete mellan anställd vid Umeå universitet (huvudsökande) och företrädare för del av kommunen, alternativt ett kommunägt bolag.

Ytterligare parter kan knytas till samarbetet, men en huvudregel är att projektet ska genomsyras av ömsesidig nytta för samtliga inblandade.

Stödet uppgår till maximalt 50 000 kr och gäller endast forskarens kostnader.

Sista datum för ansökan är den 26 april 2019.

Ansökningsblankett UFS

Har du några frågor?

Kontakta gärna Markus Boman på Enheten för externa relationer
markus.boman@umu.se

*********************

Partnerskapsdag 22 mars

Just möjliga samarbeten mellan Umeå kommun och Umeå universitet står på agendan under partnerskapsdagen som anordnas här vid universitetet den 22 mars. Då diskuteras bland annat utmaningar som rör skola, hållbar stadsutveckling och digitalisering.

Låter det intressant? Anmäl dig gärna för ett ypperligt tillfälle att knyta kontakter med olika representanter från kommunen, lyssna in vad som är på gång och kanske spåna fram nya idéer för gemensamma projekt.

Läs mer om partnerskapsdagen

Redaktör: Lena Holmberg