Lär dig mer om digitala möten

26 april 2018

Tisdagen den 8 maj och måndagen den 14 maj har du som medarbetare vid Umeå universitet möjlighet att testa, dela erfarenheter, ställa frågor och lära dig hur du kopplar upp dig och bjuder in till ett digitalt möte via Skype för företag och Zoom. Ta med din dator och ett headset!

Helena Karlsson och Elin Jakobsson, Institutionen för folkhälsa och klinisk medicin, har ett digital möte via datorn.

Foto: Simon Öhman Jönsson

– Digitala möten är effektiva och kan vara ett bra komplement till resor. Vi vill visa hur enkelt det är att delta i ett digitalt möte och hur det kan underlätta arbetsvardagen, säger Arne Vedefors, Telechef vid IT-enheten.

De korta workshopparna startar vid olika tidpunkter de två dagarna: kl. 11.00, 11.30, 12.00 och 12.30. Efter en kort introduktion får du testa att ringa samtal via din dator. Kom till foajén i Samverkanshuset där vi bjuder på en lunchmacka. Ingen föranmälan. Kom ihåg att ladda ner Skype för företag till din dator.

Under september och oktober erbjuder IT-enheten kostnadsfritt tekniskt stöd med personlig tränare för att öka användningen av digitala möten och få fler på Umeå universitet ska komma igång. Projektet är en del av REMM – Resfria/digitala möten i myndigheter.

Umeå universitet vill minska utsläppen från resor och transporter. Inom ramen för Resfria möten i myndigheter – REMM arbetar universitetet för att öka andelen digitala möten och sänka ribban. Digitala möten kan vara både kostnadseffektiva och tidseffektiva. Prova du med!

Något du undrar? Kontakta:
Arne Vedefors, IT-enheten
arne.vedefors@umu.se

För mer information om workshopparna, kontakta:
Petra Käck
Kommunikationsenheten
petra.kack@umu.se
Läs mer om digitala möten och workshopparna