Meriterade och excellenta lärare

13 april 2018

Två lärare vid Medicinska fakulteten har utnämnts till meriterade/excellenta lärare i universitetets pedagogiska meriteringsmodell. Utnämnd till excellent lärare är Magnus Hultin, kirurgisk och perioperativ vetenskap, och meriterad lärare Ulf Isaksson, omvårdnad.

Det finns 139 meriterade eller excellenta lärare vid Umeå universitet och det placerar universitetet som tvåa i landet. De lärare som har utnämnts ingår i ett nätverk som regelbundet arrangerar seminarier.

Nästa ansökan senast 14 september

Ansökan till meriteringsmodellen kan lämnas in när som helst under året och fakulteterna hanterar dem i två omgångar. Deadline för nästa omgång är den 14 september 2018 och 2019 gäller den 15 februari och den 13 september.

Excellenta och meriterade lärare vid fakulteten

En sammanställning över de lärare som har utnämnts till excellenta och meriterade lärare finns under rubriken Personalfrågor, i högerspalten.

Redaktör: Lena Åminne