Ny grupp för arbetsmiljö och lika villkorsfrågor

22 januari 2019

Fakultetens nya grupp för arbetsmiljö- och lika villkorsfrågor består av Per Liljelind, handläggare för miljö- och arbetsmiljöfrågor, Caroline Blomquist, handläggare för lika villkor, Åsa Boily, kanslichef samt Gabrielle Grahl, personalsekreterare.

– Tanken med att bilda en gemensam grupp för arbetsmiljö och lika villkor är att vi tillsammans ska kunna arbeta med dessa frågor som överlappar varandra. Vi tror att det är en fördel att ha en arbetsgrupp som bollplank, även om var och en har ett huvudsakligt ansvarsområde. På så vis hoppas vi kunna möta institutionernas behov av stöd inom arbetsmiljö och lika villkor på ett bra sätt, säger Gabrielle Grahl.

Gruppen kommer att presentera sig på prefektmötet den 30 januari och höra vad prefekterna har för behov av stöd i dessa frågor, därefter planerar de att under våren träffa institutionernas arbetsmiljöombud och företrädare för lika villkor.