South Africa – Sweden Research & Innovation Week

3 mars 2020

Den 4–5 maj anordnar Umeå universitet satellitmöten på campus inom arrangemanget South Africa – Sweden Research & Innovation Week.

Satellitmötena anordnas på temana:

• Climate change, natural resources and sustainability.
  • Social transformation through change: Knowledge and social development strategies for society.
  • Understanding the burden of disease in Sweden and South Africa and its impact on the health systems of the two countries in the future.

Registrering

Anmälan till satellitmötena är öppen för samtliga forskare, personal och studenter. Du anmäler dig genom att skicka ett mejl till sasuf@uu.se senast den 20 april. Specificera i ditt mejl till vilken/vilka satellitmöten din anmälan gäller.

Mer om programmet

Satellitemöten vid Umeå universitet

Om SASUF

South Africa-Sweden University Forum (SASUF) är ett strategiskt internationaliseringsprojekt som pågår från 2017-2020 med det övergripande målet att stärka banden mellan Sverige och Sydafrika inom forskning, utbildning och innovation. Vid Umeå universitet samordnas projektet på International Office.

Det tredje och sista seminariet anordnas i Uppsala 6–8 maj. Till detta seminarium har Umeå universitet nominerat deltagare.

sasuf.org

Frågor?