Etikkurs för internationella post docs

11 maj 2021

Välkommen till den nationella kursen i Research Ethics for Post Docs and Researchers in Medicine. Kursen är helt nätbaserad.

De sju fakulteterna i medicin i Sverige har i samarbete utarbetat en kurs i etik för disputerade forskare som har en doktorsexamen från ett annat land och som planerar att bedriva forskning inom hälsa och medicin.

Kursen är också relevant för forskare inom dessa fält som vill uppdatera sina kunskaper om forskningsetik. Kursen är inte avsedd som en del en forskarutbildning vid svenska universitet, och den är inte poänggivande.

Kursen syftar till att tillhandahålla en kort introduktion av forskningsetik och etiska riktlinjer och lagar som forskare i Sverige måste följa.

Kontakt

Ta kontakt med Anna Lundberg, anna.lundberg@umu.se för att bli inbjuden till kursen på CANVAS.

Redaktör: Lena Åminne