Medlemskap i Vätgas Sverige

22 juni 2021

Rektor beslutade att Umeå universitet ansöker om medlemskap i Vätgas Sverige och att medlemskapet betalas av Teknisk-naturvetenskaplig fakultet.

Vätgas Sverige är en icke-vinstdrivande, icke-offentlig organisation som samlar medlemmar från näringsliv, regioner, kommuner, och universitet. Organisationen arbetar för att främja utveckling av hållbara, miljövänliga lösningar för samhälle och industri, framförallt med fokus på vätgas men även övriga hållbar energi såsom sol och vind. Genom ett medlemskap så får Umeå Universitet möjlighet att verka i en förening som har goda möjligheter att samverka och påverka en utveckling mot ett hållbart samhälle. Ett medlemskap stärker också ytterligare Umeå Universitets profil som ett universitet med tydligt fokus på hållbarhet.

Om du vill se beslutet i sin helhet vänd dig till Registrator Umeå universitet (registrator@umu.se) ange diarienummer FS 2021/1420.

Redaktör: Elin Wiklund