Stöd för dig som medarbetare

4 oktober 2022

Vi påminns återigen om oroligheter runt om i världen och förtryck av människor, inte minst alla demonstrationer som pågår i Iran på gator och universitet, men även om naturkatastrofer och krig. Många medarbetare och studenter berörs av detta på olika sätt. Umeå universitet följer kontinuerligt händelseutvecklingen och erbjuder medarbetare stöd vid behov.

Umeå universitets företagshälsovård Feelgood erbjuder stöd genom individuella samtal för att hjälpa medarbetare som känner oro, upplever stress eller psykisk ohälsa. Studenter kan få stöd via Studenthälsan eller Kyrkan på Campus.

Som medarbetare kan du också alltid kontakta din närmaste chef för stöd och råd om du upplever att situationen påverkar ditt mående och ditt arbete.

Läs mer om Feelgood och Studenthälsan