Lönerevision 2022

24 januari 2023

Förhandlingar mellan Umeå universitet och arbetstagarorganisationerna om nya löner i lönerevisionen pågår fortfarande. Det innebär att utbetalning av nya löner inte kommer att kunna göras med februarilönen 2023.

Förhandlingar mellan Umeå universitet och arbetstagarorganisationerna Saco-S, OFR/S och Seko om nya löner i lönerevisionen pågår fortfarande. Det innebär att utbetalning av nya löner inte kommer att kunna göras med februarilönen 2023.

Umeå universitet och Saco-S har haft dialog om lönesättande samtal och parterna har kommit överens om att skjuta fram den del i lönerevisionsprocessen som anger under vilken period de lönesättande samtalen ska genomföras. Mer information om när de lönesättande samtalen kan genomföras kommer längre fram.

De nya lönerna kommer att gälla retroaktivt från och med 1 oktober 2022.

Doktorand- och amanuensavtal

Kollektivavtalsförhandlingar mellan Umeå universitet och arbetstagarorganisationerna Saco-S, OFR/S och Seko om doktorand- och amanuensavtal pågår. Parterna är inte överens om nya avtal ännu och lönenivåerna i de nu gällande avtalen gäller till dess att nya avtal tecknas.