Universitetsanställd världens bästa lab manager

13 december 2022

Grattis till Sonja Stenmark, 2022 års vinnare av Best Lab Manager Award!

Sonja Stenmark, forskningsingenjör vid Institutionen för medicinsk kemi och biofysik.

Foto:

Tidigare i år nominerade forskargrupperna Wanrooij Labs på Institutionen för medicinsk biokemi och biofysik vid Umeå universitet Sonja Stenmark till en tävling utsedd av Proteintech-företaget "Best Lab Manager Award". Utmärkelsen syftar till att uppmärksamma "de där lab managers som går utöver vad som krävs".

Sonja Stenmark tävlade mot hundratals värdiga nominerade från USA, Kanada och Europa och valdes ut som en av de fem finalisterna av Proteintech-panelen. Med majoriteten av allmänhetens röster utsågs Sonja Stenmark till 2022 års bästa lab manager!

Mer information:

Läs mer om Proteintechs pris för bästa lab manager och Sonja Stenmarks enastående bidrag till labbet

Text och foto: Anna Shevtsova