Delta vid Årshögtiden 2022

13 september 2022

Årshögtidens ceremoni äger rum lördagen den 15 oktober kl. 14.00 till cirka kl. 17.30 i Aula Nordica och är öppen för alla. Vid ceremonin promoveras hedersdoktorer, professorer installeras och vetenskapliga priser samt förtjänstmedaljer delas ut. Ceremonin inramas av musik och sång. Lediga platser för allmänheten finns på läktaren eller längst bak i salongen och det är valfri klädsel för publik som bara är med vid ceremonin.

Läs mer om Årshögtiden.

Banketten

Banketten hålls på Nolia efter ceremonin cirka kl. 18.00–01.00. Bussar transporterar gästerna från Aula Nordica och vidare till Nolia. I banketten ingår fördrink, en trerättersmeny med vin eller alkoholfria alternativ samt kaffe. Efter kaffet är det dans till orkestern Renhornen.

Medarbetare kan anmäla sig till banketten i mån av plats tillsammans med en ev. medföljande gäst. Alla som deltar vid banketten får även en reserverad plats vid ceremonin. Banketten kostar 950 kronor per person.

Anmäl dig till banketten

Du kan anmäla dig och en ev. medföljande gäst till banketten genom att skicka mejl till arshogtid@umu.se senast den 20 september – principen "först till kvarn" gäller. Ange:

• ditt namn
  • institution
  • ev. medföljande gäst
  • ev. specialkost för dig och ev. gäst
  • om du betalar som privatperson (ange din hemadress och födelsedatum) eller om institutionen betalar (ange institution, kontaktperson på institutionen och org. enhet). Fakturan skickas efter högtiden.

Klädsel vid banketten

• Svart frack med vit väst och vit fluga.
  • Golvlång klänning eller golvlång kjol med överdel i valfri färg.
  • National-/folkdräkt.
  • Akademisk gown.

Du som har en eller flera ordnar kan bära dem. Bara promotor och hedersdoktorer vid den medicinska fakulteten som deltar i ceremonin bär doktorshatt.

Har du frågor?

Kontakta arshogtid@umu.se.