Pågående ärenden inför övergång till ny leverantör av företagshälsovård

2 november 2023

Den 1 januari 2024 går universitetet över till ny leverantör av företagshälsovård. Pågående individärenden som inte hinner avslutas till den 1 januari kommer kunna fortsätta hos Feelgood under en övergångsperiod. Se gärna över dina pågående ärende hos Feelgood för att övergången ska bli så smidig som möjlig.

I samband med övergången från Feelgood till Falck (f.d. Previa) rekommenderar Personalenheten dig som chef tillsammans med ditt HR-stöd att se över institutionens/enhetens pågående ärenden hos Feelgood och göra en bedömning om dessa ska avslutas eller flyttas över till Falck.

Det finns möjlighet att fortsätta med pågående ärenden hos Feelgood längst till och med den 30 juni 2024.

Beställning av tjänster via portal

Från den 1 januari kommer du kunna beställa tjänster till dina medarbetare via en beställningsportal. I portalen kommer du också kunna se historik över beställningar du gjort, och även se fakturor för tjänster som du har beställt och som ska bekostas institutionen/enheten.

Även medarbetare kommer att ha tillgång till portalen för att komma i kontakt med Falck och beställa ett urval av tjänster. Det rör till exempelvis kontakt med företagssjuksköterska, läkare eller besök hos ergonom/fysioterapeut.

Du kommer även fortsättningsvis kunna kontakta företagshälsovården via telefon.

Lär känna Falck företagshälsovård – seminarier i december och januari

För att du ska få möjlighet att lära känna Falck och få ta del av deras utbud av tjänster som du kommer att ha tillgång till bjuds du in till ett digitalt möte. Mötet genomförs av personal från Falck och ges vid fyra olika tillfällen, tre tillfällen i december och ett tillfälle i januari;

• 5 december kl. 11-12
  • 14 december kl. 13-14
  • 20 december kl. 13-14
  • 17 januari kl. 10-11

Har du inte möjlighet att delta kommer det finnas möjlighet att ta del av en inspelad version via medarbetarwebben.Du kommer att kunna anmäla dig till dessa möten via Eduadmin.

Mer information om detta kommer senare i november.

Information om övergången finns i HR-guiden

Löpande information, vanliga frågor och svar, och kontaktuppgifter kring övergången samlas i HR-guiden på medarbetarwebben Aurora.

Övergång till ny företagshälsovård

Redaktör: Anja Axelsson