Sök bidrag till workshoppar och presentationer under MIRAI 2.0 R&I-veckan

26 maj 2023

Forskare, lärare och doktorander kan nu ansöka om att få hålla en presentation och/eller arrangera en två timmar lång workshop under forsknings- och innovationsveckan MIRAI 2.0 som anordnas av Umeå universitet den 13-17 november. Workshopparna bör ha tematisk inriktning inom de vetenskapliga områdena för MIRAI 2.0: åldrande, materialvetenskap, hållbarhet, artificiell intelligens samt innovation och entreprenörskap.

En viktig del av evenemanget är de parallella vetenskapliga sessionerna som äger rum tisdagen den 14 november och som består av workshops och presentationssessioner inom MIRAI 2.0:s temaområden.

Förslag på workshoppar
Sista inlämningsdag: 31 maj 2023

Skicka in via onlineformuläret
Fullständig information om ansökningsomgången finns här: Ladda ner

Förslag på presentationer

Sista inlämningsdag: 31 maj 2023
Skicka in via onlineformuläret
Fullständig information om ansökningsomgången finns här: Ladda ner

Konferensens webbplats
MIRAI 2.0 Research and Innovation Week 2023
vid Umeå universitet, 13-17 november 2023

About MiRAI
MIRAI 2.0 är ett projekt för att stärka det akademiska samarbetet inom utbildning, forskning och innovation mellan svenska och japanska universitet. Särskilt fokus riktas mot forskare som är i ett tidigt stadium av sin karriär.

(Nyheten publicerades ursprungligen den 24 april)

Redaktör: David Meyers