Nominera suppleanter till Fakultetsnämnden

19 april 2023

Fakulteten behöver genomföra ett fyllnadsval av två gruppsuppleanter till Fakultetsnämnden. Via formuläret i artikeln nedan kan du som är anställd vid Teknisk-naturvetenskapliga fakulteten nominera kandidater för mandatperioden 1 juli 2023–30 juni 2025. Senaste nomineringsdag är 5 maj.

De nominerade ska vara:

1) Vetenskapligt kompetenta. Med vetenskapligt kompetent avses den som avlagt doktorsexamen. Valbar är även den, som enligt äldre bestämmelser är befordrad till universitetslektor utan att ha avlagt doktorsexamen, eller är anställd som professor utan att ha avlagt doktorsexamen, om anställningen är tillsvidare och motsvarar minst 50 procent av heltid inom fakulteten,
eller
2) ha en tillsvidareanställning på minst 50 procent som universitetslektor eller professor på konstnärlig grund vid fakulteten. Prefekter, ställföreträdande prefekter och biträdande prefekter kan inte vara ledamöter i fakultetsnämnden.

Nominera företrädesvis både en man och en kvinna.

Lämna ditt förslag via denna länk: https://survey.umu.se/Survey/7287