Anmäl dig till Lärardagen!

29 maj 2023

Onsdag 23 augusti är det dags för Lärardagen, en heldag för dig som arbetar med utbildningsfrågor. Flera programpunkter handlar om AI och ChatGPT. Anmäl dig senast 29 juni.

Lärardagen vänder sig till alla anställda vid Teknisk-naturvetenskapliga fakulteten med intresse för utbildningsfrågor.

Foto: Anna-Lena Lindskog

Lärardagen är öppen för alla medarbetare vid Teknisk-naturvetenskaplig fakultet som arbetar med utbildningsfrågor och som är intresserade av att vara med och utveckla administration, studievägledning, undervisning och examination på våra kurser och program.
Årets lärardag den 23 augusti kommer att genomföras på Umeå Folkets Hus.

Den första sessionen kommer att hållas på engelska. Under eftermiddagen kommer ett engelskspråkigt spår erbjudas som handlar om Open-AI och ChatGPT.

Keynote speaker är Arnold Pears, Kungliga Tekniska högskolan. Hans föreläsning har rubriken Generative AI: opportunity or threat? Han håller också i en workshop om ChatGPT: Is ChatGPT smarter than your assessment.

Läs mer om Lärardagen och anmäl dig