Sök till ReaL Research & Leadership Step 1

2 oktober 2023

For English press "English site" up right. Nu är det dags att starta en ny omgång av Step 1 i ReaL-programmet, Research & Leadership, ett karriärstöd för forskare i olika faser av forskarkarriären vid Umeå universitet.

Ansökan och urval sker under hösten 2023. Programstart med individuella intervjuer sker i januari 2024. Vi kallar gruppen ReaL Step 1, Group A8.

Alla moment i ReaL sker på engelska.

Vi uppmanar er att informera era institutioner om denna utlysning på det sätt ni finner lämpligt, så att vi får så många bra sökande som möjligt.

Ansökningsperiod

Ansökan är öppen måndag 2 oktober 2023 till måndag 6 november 2023.

Ansöknings- och urvalsprocess

Ansöknings- och urvalsprocessen är densamma som tidigare vilket för steg 1 innebär att:

1. Fakulteten ansvarar för informationsspridning om utbildningsprogrammet.
  2. Ansökan görs i det bifogade Word-dokumentet.
  3. Ansökningar skickas till respektive fakultetskansli.
  4. Fakulteten gör urval baserat på angivna kriterier i ansökningsinformationen.
  5. Dekanen fattar beslut efter samråd med prefekterna, om vilka från fakulteten som bör antas.
  6. Dekanens beslut laddas upp till respektive fakultets ansökningsmapp i Teams (se länk nedan) senast måndag 4 december, 2023. Även ansökningshandlingar, CV samt publikationslista för de antagna till programmet ska laddas upp.
  7. Grundfördelningen mellan fakulteterna är: Teknat 7 platser, Medfak 7, Samfak 5 och Humfak 2 st.

Vi ser gärna att fakulteten/dekanerna anmäler fler än det angivna antalet platser och rangordnar dessa. Det gör det lättare att hantera förändringar som exempelvis avhopp.

Ansökningsblankett
Skickas senast 6 november till forskningssamordnare Olle Sundström