Workshop om internationalisering

20 september 2023

Behöver du hjälp att komma igång med eller stöd och inspiration för att komma vidare i ert internationaliseringsarbete? Då är denna workshop om internationalisering utifrån universitetets internationaliseringspolicy något för dig. Boka in torsdagen den 26 oktober kl. 13.00–15.30.

Foto: Kommunikationsenheten

För Umeå universitet är det viktigt att internationaliseringen genomsyrar hela universitetets verksamhet. Den integrerade internationaliseringen formar lärosätets grundåskådning och värderingar, och är en förutsättning för att verka i en global värld.

På workshoppen går vi igenom Policy för internationalisering och det arbetsmaterial som finns på internwebben Aurora kopplat till policyn. Vi arbetar med olika workshopmetoder för att hitta riktning och konkreta mål. Du får under workshoppen även verktyg för att arbeta vidare med er handlingsplan för internationalisering och ta del av hur andra jobbar med sitt internationaliseringsarbete.

Dag: Torsdag 26 oktober
Tid: Kl. 13.00-15.30
Plats: L211, Lärarutbildningshuset
Anmäl dig här.

Workshoppen ges på engelska om det önskas.

Policy för internationalisering

Stöd till internationalisering
Sidorna fungerar lite som en uppslagsbok som beskriver olika begrepp vanliga inom internationalisering. Här finns också material att ladda ner för att jobba med att ta fram en handlingsplan.

Redaktör: Petra Käck