SKRIVUM-projektet söker representanter från UVK- och ämneskurser

21 februari 2024

SKRIVUM-projektet söker representanter från universitetens lärarutbildningar att medverka på verkstäder under höstterminen 2024.

Projektet är en språksatsning som Lärarhögskolan gör inom området studenters skrivande i lärarutbildningen. Verkstäderna omfattar åtta halvdagar på campus fördelade under hela höstterminen. Ersättning utgår till institutionen om 50 timmar per deltagare.

Vi söker dig som medverkar på UVK- och ämneskurserna, eller andra centrala inslag på någon av lärarutbildningarna. Inom verkstäderna får deltagarna tid och möjlighet att diskutera, studera och söka kreativa lösningar på skrivdidaktiska utmaningar. Vi berör allt från akademisk litteracitet, skrivprocesser till normativa perspektiv och flerspråkighet. Under verkstäderna söker vi både jobba mot progression och kontinuitet i de enskilda programmen, såväl som tillsammans jobba mot en övergripande gemensams terminologi för inslag inom lärarutbildningen.

Vi ser fram emot ditt deltagande.

Välkommen med anmälan av dig och dina kollegor till:
Erik Lindenius, projektledare
erik.lindenius@umu.se