Inbjudan till kurs och fältresa i Rovaniemi

27 mars 2024

[For English press up right at this site] Är du doktorand vid Umeå universitet och intresserad av en kurs i kommunikation och transdisciplinära metoder, samt en fältresa i Rovaniemi, Finland? I så fall välkomnar den Arktiska forskarskolan dig att följa med

Den Arktiska forskarskolan bjuder in dig till att delta på en tvärvetenskaplig kurs (1,5 hp) med fokus på kommunikation och transdisciplinära metoder inom arktisk forskning. Kursen äger rum 22–26 april 2024 som en fältresa i Rovaniemi.

Under kursen kommer ni få en djupare förståelse för tvärvetenskapliga metoder och deras tillämpning inom arktisk forskning, samt diskutera och analysera olika aspekter av tvärvetenskaplig forskning för att utveckla en bredare syn på ämnet.

Dessutom kommer vi att utforska strategier för effektiv kommunikation och samarbete med olika intressenter inom forskningsområdet.

Fältresan kommer att inkludera besök vid Lapplands universitet och det arktiska centret i Rovaniemi, där vi får möjlighet att interagera med forskare och ta del av aktuell forskning på området.

För att delta krävs att du har aktiv närvaro och genomför inlämningsuppgifter. Du förväntas stå för kostnader för boende och resa.

För anmälan och ytterligare information, vänligen kontakta Anngelica Kristoferqvist, utbildningssamordnare vid Arktiskt centrum

Läs mer om den Arktiska forskarskolan

Redaktör: Per Melander