Utlysningar inom SKERIC

19 april 2024

Sweden Korea Education, Research, and Innovation Collaboration, SKERIC, har just nu två utlysningar öppna: Future Laureates Societal Challenges Programme and Science Diplomacy Academy. Sista ansökningsdag är den 23 april.

Sweden-Korea Education, Research, and Innovation Collaboration (SKERIC) är ett treårigt samarbetsprojekt som sträcker sig från 2024 till 2026. Det involverar åtta ledande universitet från Sverige och Sydkorea och är inriktat på forskning och innovation.

Vi söker just nu doktorander och forskare tidigt i karriären från Umeå universitet till följande program:

Future Laureates Societal Challenges Programme

Programmet ger dig möjligheten att ingå i en dynamisk tvärvetenskaplig grupp av forskare tidigt i karriären, som arbetar tillsammans och träffas regelbundet under två och ett halvt år (mellan tidig höst 2024 och sen höst 2026) för att diskutera och adressera komplexa samhällsutmaningar.

Programmet är utformat för att vidga dina perspektiv och därigenom förbättra ditt CV, underlätta utbyggnaden av dina forskningsnätverk, ge mervärde till din forsknings-kompetens och vägleda dig i att förbättra dina färdigheter i en internationell samarbetsmiljö.

Ansök att delta i någon av dessa interdisiplinära tematiska grupper:

• Climate change and green transformation
  • Precision health
  • Innovative energy solutions
  • Dynamic, secure, and sustainable society
  • Artificial intelligence

Deadline: 23 April, 2024

Länk till utlysningstext på SKERIC:s webbsida
Ansökingsformulär för sökande från Umeå universitet

Science Diplomacy Academy
Science Diplomacy Academy är ett akademiskt ledarskapsprogram inriktat på nästa generations akademiska ledare i Sverige och Sydkorea.

Programmet kommer att ge de utvalda forskarna kunskap, verktyg och ett nätverk för att vara goda akademiska ledare i ett dynamiskt och globalt samhälle.

Ämnen som programmet kommer att omfatta är:

• Intercultural competencies
  • Networking skills
  • Academic freedom
  • Risk assessment in international collaborations
  • Science communication
  • Science and diplomacy