Medel för forskningsinfrastruktur 2020

9 december 2019

Medicinska fakulteten utlyser medel i form av ettåriga anslag för kostnader i samband med nyinköp, såsom etablering eller vidareutveckling av forskningsinfrastruktur, samt budgetstöd för redan etablerarad forskningsinfrastruktur. Ansök senast 20 januari 2020.

För 2020 utlyses 5 000 000 kronor. Medlen avser användas till att etablera och tillhandahålla forskningsinfrastruktur, det vill säga en facilitet (utrustning, installation, databas, kunskapssamling, virtuell eller annan resurs) med tillhörande personell kompetents, som är efterfrågad och nödvändig för att bedriva forskning av hög kvalitet för forskare vid Medicinska fakulteten. Det sökbara budgetstödet för redan etablerad forskningsinfrastruktur är en nyhet i årets utlysning.

Utlysning av forskningsinfrastruktur 2020

Templat finansieringsplan 2020-2024