Utlysning: Stiftelsen Gunnar Sundblads Forskningsfond

17 oktober 2022

Stiftelsen Gunnar Sundblads Forskningsfond delar ut 400 000 kronor i Young Researchers Award, samt 700 000 kronor i ett kompetensutvecklingspris. Båda priserna riktar sig till forskning med anknytning till skogsindustrin. Sista datum för ansökan är 30 november 2022 respektive 31 januari 2023.

Young Researchers Award går till en forskare som forskat i max fem år efter avlagd doktorsexamen. Forskningsprojektet ska ha en tydlig koppling till pappers- och massaindustrin och dess produkter och processer. Tvärvetenskapliga projekt med nyetablerad samverkan premieras. Mottagaren av priset ska ha anknytning till ett lärosäte, institut eller företag i Sverige.

Kompetensutvecklingspriset ska bidra med insikter om nya process- och produktmöjligheter. Mottagare av priset kan vara forskningsledare, forskare eller forskarstuderande vid ett lärosäte, institut eller företag i Sverige.

Sista ansökningsdag för Young Researchers Award är 30 november och för Kompetensutvecklingspris 31 januari 2023.

Läs mer om priserna