Sök Intsams resebidrag för samarbete inom MIRAI 2.0

22 juni 2022

Det är möjligt att via Intsam, en samordningsgrupp för svenska statliga forskningsfinansiärer, söka resebidrag för att delta i MIRAI 2.0 Research and Innovation week den 15-18 november i Japan. Utlysningen är öppen mellan 1 juni och 1 september 2022.

MIRAI 2.0 är ett projekt för att stärka det akademiska samarbetet inom utbildning, forskning och innovation mellan svenska och japanska universitet. Särskilt fokus riktas mot forskare som är i ett tidigt stadium av sin karriär.

MIRAI har fokus på forskningsområdena åldrande, materialvetenskap, hållbarhet, artificiell intelligens samt innovation och entreprenörskap.

Sök Intsams resebidrag

MIRAI 2.0 Research and Innovation week

Läs mer om MIRAI (Aurora)

Hör av dig till Umeå universitets projektledare Jenny Ahlinder Hagberg om du vill veta mer om MIRAI.

Meddela även Jenny Ahlinder Hagberg om du har sökt resebidrag via Intsam och bifoga gärna en kopia på din ansökan.

Redaktör: Petra Käck