Sök såddpengar för samverkan med våra strategiska partners

9 oktober 2023

Fram till 11 december har du som är forskare/lärare vid Umeå universitet chans att söka utvecklingsmedel för att samverka med Region Västerbotten, Volvo Lastvagnar, samt Umeå, Örnsköldsvik eller Skellefteå kommun.

Utvecklingsmedel för samverkan ger er möjlighet att pröva en samarbetsidé, till exempel genom en förstudie eller ett pilotprojekt.

Utlysningen avser projekt som

• tar sig an en konkret samhällsutmaning med koppling till ett eller flera hållbarhetsmål inom Agenda 2030.
  • tar sikte på och ligger till grund för ansökan till en annan, större utlysning inom ett års tid.
  • involverar minst en icke-akademisk samarbetspart från universitetets strategiska partnerskap (Umeå kommun, Örnsköldsviks kommun, Skellefteå kommun, Region Västerbotten eller Volvo Lastvagnar).
  • saknar befintligt eller tidigare formaliserat samarbete kring den aktuella frågeställningen mellan sökande och den externa samarbetsparten.

Du som är huvudsökande ska vara anställd lärare/forskare vid Umeå universitet. Stödet uppgår till maximalt 85 000 kronor, inklusive OH-kostnader.

Vill du söka?

Fyll i och signera nedanstående ansökningsformulär tillsammans med din externa samarbetspart. Mejla sedan er ansökan senast 11 december 2023 till:
annika.nordstrand@umu.se

Ansökningsformulär utvecklingsmedel för samverkan

Har du några frågor?

Kontakta gärna Annika Nordstrand
Enheten för forskningsstöd och samverkan
annika.nordstrand@umu.se

Redaktör: Lena Holmberg