Japanstipendier för 2024

5 december 2023

Vill du söka stipendier för forskning i Japan? Nu har du chansen när både Scandinavia–Japan Sasakawa Foundation (SJSF) och Sweden–Japan Foundation (SJF) utlyser medel. Sista ansökningsdag är 1 mars 2024.

Scandinavia-Japan Sasakawa Foundation (SJSF)

Den svenska sektionen av stiftelsen utlyser anslag och stipendier för såväl forskning som studier i Japan under allt från en vecka till ett år, från april 2024 till mars 2025.

Utlysningen riktar sig till dig som är aktiv inom naturvetenskap, teknik, medicin, samhällsvetenskap, ekonomi, humaniora (inklusive japanska) och journalistik. Organisationer, institutioner och enskilda personer kan söka, så länge det finns en fast anknytning till Sverige.

Vill du ansöka?

Skicka in din ansökan senast 1 mars via
sjsf.se

Sweden-Japan Foundation (SJF)

Stiftelsen utlyser stipendier för forskning, studier, examensarbete och praktik på högskolenivå i Japan. Vistelsen måste vara längre än tre månader och kan pågå i max ett år, från april 2024 till mars 2025.

Behöriga att söka är studenter och yngre forskare inom teknik, naturvetenskap, ekonomi, juridik, medicin och handel. Även här ska sökanden ha fast anknytning till Sverige.

Vill du ansöka?

Skicka in din ansökan senast 1 mars via
swedenjapan.se

Har du frågor om ansökan eller utlysningarna?

Mejla gärna
info@swedenjapan.se