Frömedel för samarbeten med Sydafrika

21 april 2023

Nu utlyser SASUF frömedel för samarbeten med Sydafrika. Sista ansökningsdag är 28 april.

SASUF, South Africa - Sweden University Forum, utlyser frömedel för att stötta forskningssamarbeten med Sydafrika. Medlen syftar till att ge en möjlighet för nästa generation och nya forskare att samarbeta i en internationell miljö och att utveckla sina vetenskapliga karriärer. Samarbetet ska fokusera på att hitta nya lösningar och idéer som bidrar till FN:s hållbarhetsmål. Frömedlen ger en grund för att initiera, utveckla och utöka forskningssamverkansprojekt.

För att vara behörig behöver ett förslag omfatta deltagare från minst två (2) sydafrikanska och två (2) svenska universitet.

Sammanlagt kommer max 30 projekt att beviljas medel. Alla projekt kommer att stödjas under max 16 månader från och med september 2023.

Läs mer om ansökan och kriterierna på SASUF:s webbsida.