SKERIC: Future Laureates Societal Challenges Programme

28 mars 2024

Sweden-Korea Education, Research and Innovation Collaboration (SKERIC) bjuder in doktorander och forskare som disputerat 2020 eller senare att ansöka. Deadline den 23 april.

Programmet ger dig möjligheten att ingå i en dynamisk tvärvetenskaplig grupp av forskare tidigt i karriären, som arbetar tillsammans och träffas regelbundet under två och ett halvt år (mellan tidig höst 2024 och sen höst 2026) för att diskutera och adressera komplexa samhällsutmaningar.

Programmet är utformat för att vidga dina perspektiv och därigenom förbättra ditt CV, underlätta utbyggnaden av dina forskningsnätverk, ge mervärde till din forsknings-kompetens och vägleda dig i att förbättra dina färdigheter i en internationell samarbetsmiljö.

Länk till utlysningstext på projektets hemsida

Sökande från Umeå universitet ansöker i särskilt formulär senast den 23 april

Umeå universitets webbsida om SKERIC.

Frågor och funderingar? Kontakta Johanna Gardeström, Enheten för forskningsstöd

Redaktör: Petra Käck