Sommarhälsning från dekanerna på teknisk-naturvetenskaplig fakultet

22 juni 2021

Glad sommar!

Dekan Mikael Elofsson och prodekan Sara Sjöstedt de Luna.

Foto:

Det gångna läsåret har varit utmanade och i stort sett alla delar av verksamheten har tvingas till stora omställningar på grund av pandemin. På ett imponerade sätt har både medarbetare och studenter hanterat prövningarna med stort tålamod och hårt arbete. Vi har nu levt med pandemin i mer än ett år och även om vi kan se ljuset i tunneln är vi ännu inte där. Nu nalkas sommaren och ni är alla värda en period av välbehövlig ledighet inför hösten då vi hoppas att kunna återgå till studier och arbete på campus.

De stora omställningar vi gjort för att kunna studera och arbeta hemma kommer att påverka verksamheten över lång tid framöver och det är viktigt att vi tar lärdom av de erfarenheter det gångna året gett oss. Glädjande nog har vi under det föregående året ökat både antalet studenter och medarbetare vilket bådar gott för framtiden. Vi vill rikta ett stort tack till alla medarbetare och studenter för era värdefulla insatser under året.

Vi känner tillförsikt och hopp inför framtiden och med dessa ord vill vi önska er en riktigt skön sommar.

Mikael Elofsson & Sara Sjöstedt de Luna