Sök för att delta i Research and Innovation Week, 15-18 november, i Japan

29 augusti 2022

Få kontakt med forskare inom ditt område och delta i vetenskapliga sessioner inom AI, hållbarhet, innovation och entreprenörskap, materialvetenskap och åldrande. Den 15-18 november 2022 kommer MIRAI 2.0 Research & Innovation Week "Sharing ONE future: Integrative Knowledge and Sustainable Transformation to a better world" att äga rum vid Kyushu University i Japan. Nu är forskare vid Umeå universitet välkomna att skicka in en intresseanmälan om att delta.

Evenemanget samlar forskare från alla medlemsuniversitet i Sverige och Japan. Universitetsledningar, forskningsfinansiärer och företrädare för näringsliv och industri deltar. Evenemanget fungerar som en unik möjlighet att stärka samarbetet mellan Sverige och Japan inom forskning, innovation och utbildning. Sedan projektet startade har flera digitala konferenser, workshops och möten arrangerats och nästan 30 svenska japanska forskningsprojekt har startat.

Forsknings- och innovationsveckans program innehåller gemensamma aktiviteter och vetenskapliga workshops inom MIRAI 2.0:s ämnesområden. Deltagarna kan presentera sin forskning, ta del av framgångsrika exempel på samarbetsprojekt och diskutera och utforma projektidéer. Programmet uppdateras löpande med mer detaljer fram till september.

I samband med konferensen kommer det att utlysas såddfinansiering som gör det möjligt att vidareutveckla de idéer och kontakter som uppstår under veckan.

Anmälan och resebidrag

Konferensen välkomnar forskare på alla nivåer. Det finns ett maxtak för antal deltagare per lärosäte, du anmäler ditt intresse för att delta genom att skicka in en intresseanmälan. Umeå universitet har ett antal resebidrag, dessa ansöker du om när du skickar in intresseanmälan.

Anställda vid svenska universitet, företag eller offentliga organisationer kan ansöka om resebidrag från Intsam. Utlysningen är öppen till 1 september. Projektet vill öka samverkan med aktörer utanför akademin och inom Intsams utlysning avsätts resebidrag till representanter från näringsliv/industri och offentlig sektor.

Forskare vid Umeå universitet är välkomna att söka till båda utlysningarna, men maximalt ett (1) anslag kan beviljas. Forskare med annan extern finansiering är inte berättigad till Umeå universitets resebidrag.

Urvalet kommer att baseras på forsknings- och innovationsveckans relevans för den sökandes forskning, potentialen att både bidra till och dra nytta av de tematiska områdena och målen för MIRAI 2.0 och den sökandes planer för framtida och långsiktiga samarbeten. Balans mellan tematiska områden, senioritet och kön kommer att beaktas i urvalsprocessen.

Sista dag för att anmäla ditt intresse är 15 september. Fyll i detta formulär för att anmäla intresse.

Viktiga deadlines

• Intsam's resebidrag - 1 september
  • Umeå universitets intresseanmälan och resebidrag - 15 september
  • Besked/beslut om tilldelning medel samt plats till R&I week: Senast 29 september

Information om registrering kommer att skickas så fort beslutet är meddelat.

MIRAI 2.0 Umeå universitet (Aurora)

MIRAI 2.0 Research and Innovation Week www.mirai.nu/riweek2022/

Frågor? Vänligen kontakta MIRAI 2.0 projektledare på International Office
jenny.ahlinder@umu.se

intresseanmälan och resebidrag

Sista dag för att anmäla ditt intresse är 15 september.

Fyll i detta formulär för att anmäla intresse

Redaktör: Petra Käck